Co Ty wiesz o studiowaniu...
czyli premiera The Sims 4: Uniwersytet
Mówisz „studenckie życie” – myślisz: imprezy Siadaj, you know nothing! Studenckie życie to zdecydowanie więcej niż to, co widziałeś w „American Pie” i „Wiecznym studencie”
wyzwanie
przenieść grę The Sims 4: Uniwersytet do świata rzeczywistego
…i zainteresować turbo wymagających przedstawicieli pokolenia „Z” ósmym dodatkiem do czwartej odsłony gry, która istnieje na rynku dłużej, niż żyje znacząca część Zetek
co zrobiliśmy
wejdź do interaktywnego świata gry z influencerami
z sześcioma topowymi YouTuberami stworzyliśmy niepowtarzalne, interaktywne doświadczenie wideo. Wszystko po to, aby pokazać, czym tak naprawdę jest studenckie życie… 6 filmów (m.in.: Jeleniejaja, Uwaga! Naukowy Bełkot, Natsu, Magda Bereda i Ada Skon) – połączonych między sobą narracją i mechaniką – zabierało widzów w podróż do dziekanatu, tętniących życiem uniwersyteckich korytarzy, sal wykładowych, punktu ksero, akademika, czy na imprezę. Zetki „nie kupują ściemy” – doświadczenie musiało być autentyczne. Dlatego do współpracy zaprosiliśmy Uniwersytet SWPS.
Ty decydujesz, co dalej
To oglądający wybierali jedno z dwóch zakończeń każdego filmu i sami decydowali, czy wolą wysłuchać wykładu do końca, czy może urwać się na imprezę, a później skserować notatki. Kampanię poprzedził teaser – film, w którym influencer „zatrudnił się” w biurze spraw studenckich SWPS w Warszawie i przez jeden dzień obsługiwał niczego nieświadomych, realnych studentów, co zostało zarejestrowane ukrytą kamerą. Na koniec interaktywnej podróży po YouTube każdy z oglądających miał szansę zdobyć voucher na wybrany kurs rozwijający pasję oraz gry The Sims 4: Uniwersytet, pokazując w social mediach swoje własne przygotowania do sesji egzaminacyjnej.
efekty
w ciągu miesiąca od startu kampanii:
ponad 1 500 000 wyświetleń video na YouTube, ponad 280 000 podjętych decyzji o wyborze ścieżki, ponad 86 000 „łapek w górze” i 1 200 000 wyświetleń oraz 200 000 interakcji na profilach SM influencerów
wyświetleń na Youtube
podjętych decyzji o wyborze ścieżki
kontaktów z kampanią w SM influencerów