Pierwsza liga gamingu – w co-opie z Blizzardem
Stanęliśmy oko w oko z Tytanem – firmą która jest jedną z pierwszych, kiedy myślimy o gamingu. A naszym zadaniem było poprowadzić go za rękę przez Polskę tak, aby mógł u nim usłyszeć każdy. Naszym orężem była komunikacja, a misją edukacja o tym, że gry i esport to już zdecydowanie nie nisza, a rozrywkowy mainstream.
wyzwanie
każdy chce złamać zaklęty krąg fanów i dotrzeć do nowego odbiorcy. Ale jak?
Jak trafić z komunikacją do entuzjastów, którzy z grami klienta spędzili całe życie, a jednocześnie dotrzeć do mainstreamu i zainteresować szersze grono odbiorców? Prawdziwym wzywaniem dla agencji było takie poprowadzenie działań PR, aby zaprezentować gry jako dojrzałą rozrywkę oraz pokazanie mediom prawdziwego świata graczy, inspirowanie do podejmowania tematów przekrojowych, ukazujących gaming i esport jako fenomen kultury popularnej.
co zrobiliśmy
pokazać, co jara graczy
Ugruntowaliśmy obecność Blizzarda na rodzimym rynku i uporządkowaliśmy komunikację globalnej marki dla 6 franczyz i lig esportowych. Nawiązaliśmy bliskie relacje z mediami i influencerami oraz pokazaliśmy mediom ogólnym, czym jest świat gamingu. Weszliśmy w tkankę społeczności Blizzarda – ich światy rozwijane są od dekad, dzięki czemu stały się pełnoprawnym elementem popkultury. Aby o nich mówić, poznaliśmy je od środka, zrozumieliśmy, staliśmy się ich częścią.
kreatywnie i autentycznie
Przez blisko 4 lata współpracy prowadziliśmy działania na wielu frontach. Zaprosiliśmy dziennikarzy do udziału w eventach takich jak Blizzcon czy Gamescom, byliśmy też obecni na największych branżowych imprezach w kraju. Współpracowaliśmy z jednymi z największych twórców w Polsce realizując kreatywne kampanie, które w autentyczny sposób promowały treści z gier Blizzarda.
wiarygodny content dla graczy i zrozumiały dla mainstreamu
efekty.
Monday był pierwszą agencją obsługującą na pełną skalę Blizzard Entertainment w Polsce
Blizzard zawsze był obecny w gamingowych mediach – teraz zagościł też na stałe w mainstremowych tytułach. Ogólna liczna publikacji wzrosła o 200% – z ok 2000 w 2016 do ok. 6000 w 2019 roku.
wzrost publikacji 2016 vs 2019
publikacji na koniec 2019 roku