Pierwsza liga gamingu – w co-opie z Blizzardem

Pierwsza liga gamingu – w co-opie z Blizzardem

Stanęliśmy oko w oko z Tytanem – firmą która jest jedną z pierwszych, kiedy myślimy o gamingu. A naszym zadaniem było poprowadzić go za rękę przez Polskę tak, aby mógł u nim usłyszeć każdy. Naszym orężem była komunikacja, a misją edukacja o tym, że gry i esport to już zdecydowanie nie nisza, a rozrywkowy mainstream.

gaming & esport Blizzard 2019

wyzwanie

każdy chce złamać zaklęty krąg fanów i dotrzeć do nowego odbiorcy. Ale jak?

Jak trafić z komunikacją do entuzjastów, którzy z grami klienta spędzili całe życie, a jednocześnie dotrzeć do mainstreamu i zainteresować szersze grono odbiorców?  Prawdziwym wzywaniem dla agencji było takie poprowadzenie działań PR, aby zaprezentować gry jako dojrzałą rozrywkę oraz pokazanie mediom prawdziwego świata graczy, inspirowanie do podejmowania tematów przekrojowych, ukazujących gaming i esport jako fenomen kultury popularnej.

co zrobiliśmy

pokazać, co jara graczy

Ugruntowaliśmy obecność Blizzarda na rodzimym rynku i uporządkowaliśmy komunikację globalnej marki dla 6 franczyz i lig esportowych. Nawiązaliśmy bliskie relacje z mediami i influencerami oraz pokazaliśmy mediom ogólnym, czym jest świat gamingu. Weszliśmy w tkankę społeczności Blizzarda – ich światy rozwijane są od dekad, dzięki czemu stały się pełnoprawnym elementem popkultury. Aby o nich mówić, poznaliśmy je od środka, zrozumieliśmy, staliśmy się ich częścią.

kreatywnie i autentycznie

Przez blisko 4 lata współpracy prowadziliśmy działania na wielu frontach. Zaprosiliśmy dziennikarzy do udziału w eventach takich jak Blizzcon czy Gamescom, byliśmy też obecni na największych branżowych imprezach w kraju. Współpracowaliśmy z jednymi z największych twórców w Polsce realizując kreatywne kampanie, które w autentyczny sposób promowały treści z gier Blizzarda.

wiarygodny content dla graczy i zrozumiały dla mainstreamu

efekty.

Monday był pierwszą agencją obsługującą na pełną skalę Blizzard Entertainment w Polsce

Blizzard zawsze był obecny w gamingowych mediach – teraz zagościł też na stałe w mainstremowych tytułach. Ogólna liczna publikacji wzrosła o 200% – z ok 2000 w 2016 do ok. 6000 w 2019 roku.

200 %

wzrost publikacji 2016 vs 2019

6000

publikacji na koniec 2019 roku

Diablo, Warcraft, Starcraft – to kultowe marki. Jesteśmy dumni, że więcej o nich mogli się dowiedzieć nie tylko najbardziej zaangażowani gracze.