Szukamy „cool nerda”, czyli premiera gry Star Wars: Squadrons od Electronic Arts
Dwóch cool pilotów – Dawid Podsiadło i Blowek i jeden myśliwiec – Star Wars. Połączenie trzech światów w jedno uniwersum. A wszystko za sterami X-winga.
wyzwanie
zrobić premierę gry na miarę legendy marki, która za nią stoi.
Są tytuły, które choć są osadzone w znanym i kochanym uniwersum i zostaną świetnie przyjęte przez hardcore’owych fanów, to mają zbyt trudną i niszową mechanikę, żeby przebić się do bardziej casualowych graczy.
co zrobiliśmy
znaleźć „cool nerda”
Przy współpracy z WE!RE Fantasy i Fantasyexpo znaleźliśmy dwie BARDZO znane osoby, o których śmiało można powiedzieć „cool nerd” – to one miały dać nam zasięg i pozwolić pokazać grę szerokiej grupie casualowych graczy. Następnie spełniliśmy ich nerdowskie marzenia związane z Gwiezdnymi Wojnami. No bo kto nas nie marzył choć raz, żeby choć raz zasiąść za sterami prawdziwego X-winga.
zostać pilotem X-winga
Przenieśliśmy fragment uniwersum Gwiezdnych Wojen do Warszawy – stworzyliśmy prawdziwy hangar z repliką myśliwca X-wing w skali 1:1, za sterami którego można było na żywo przetestować grę Star Wars: Squadrons. Replika jest jednym z 2 unikatów dostępnych w Europie. Podczas dwudniowego eventu zaprosiliśmy do naszej strefy dziennikarzy z najważniejszych gamingowych mediów – na pokazie przedpremierowym mogli na żywo przekonać się jak to jest zostać pilotem X-winga.
spełniliśmy nerdowskie marzenia celebrytów
spełniamy marzenia cool nerdów
Zaprosiliśmy też dwóch gości specjalnych, prawdziwych fanów Gwiezdnych Wojen – jednego z najpopularniejszych influencerów oraz jednego najbardziej rozchwytywanych celebrytów: Blowka oraz Dawida Podsiadło. Na specjalnym pokazie udowodnili, że kosmiczne batalie nie są dla nich nowością. Udowodnili, że miano „cool nerda” doskonale do nich pasuje oraz zachęcili setki tysięcy swoich fanów do sięgnięcia po grę.
efekty
w ciągu miesiąca od premiery gry:
Kampania została bardzo pozytywnie oceniona zarówno przez fanów Blowka i Dawida Podsiadło, jak i przez szeroką grupę sympatyków uniwersum Gwiezdnych Wojen. Udało się nam też zrealizować cel biznesowy – sprzedaż gry w Polsce w premierowych okresie była wyższa niż zakładano.
łączny zasięg publikacji
publikacji, w tym 25 pozytywnych recenzji
wyświetleń materiałów kontentowych