Akademia Social Selling, czyli pierwszy krok do edukacji, rozwoju i zwiększania sprzedaży
Jakie czynniki definiują prawdziwy sukces w sprzedaży? Czy wpływ na ostateczne wyniki mają wykorzystywane narzędzia i techniki, czy też oferowane produkty lub usługi? A może wszystko tak naprawdę zależy od szczęścia i znalezienia się “w odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie”? Nic z tych rzeczy!
W naszej ocenie kluczowym czynnikiem jest zaprojektowanie, stworzenie, a następnie umiejętne wykorzystanie zasobów oraz procesów. Takich, które prowadzą nie tylko do sprzedaży “tu i teraz”, ale pozwalają na budowanie stabilnej pozycji, nawiązywanie oraz kształtowanie trwałych relacji z odbiorcami, a co za tym idzie – realizowanie sprzedaży zarówno w krótkim, jak i długim horyzoncie czasowym. W tym miejscu podstawą staje się edukacja, która daje możliwość wychodzenia poza utarte schematy klasycznego pojmowania sprzedaży.
Właśnie ten aspekt będzie tematem tego wpisu. Zaprezentujemy w nim jeden z elementów programu Social Selling Experts Dell Technologies, którego głównym celem jest edukacja i rozwijanie kluczowych umiejętności związanych ze sprzedażą i marketingiem. Zapraszamy do lektury i zapoznania się z opisem, funkcjonowaniem, przeznaczeniem i zaletami Akademii Social Selling.
Czym jest Akademia Social Selling?
Akademia Social Selling to jeden z filarów programu Social Selling Experts, czyli profesjonalnej platformy zapewniającej kompleksowe wsparcie dla przedsiębiorstw i ich pracowników. Program uwzględnia takie filary, jak: edukacja z zakresu promocji i sprzedaży, egzekucja działań (w tym przygotowywanie materiałów do publikacji) oraz dedykowane wsparcie ekspertów (konsultacje i doradztwo). Akademia jest pierwszym z nich i ma formę serwisu do e-learningu, na którym wszyscy biorący udział w programie uczestnicy mogą znaleźć wartościowe materiały edukacyjne.
Nauka sprzedaży i marketingu online. Jak to działa?
Obecnie na platformie znajduje się kilkadziesiąt unikalnych treści edukacyjnych w formie materiałów video, które mają łącznie ponad 600 minut. Całe repozytorium jest podzielone na konkretne obszary tematyczne (związane z marketingiem oraz sprzedażą), a także sklasyfikowane według poziomów zaawansowania.
Wiedza w takiej formie jest dostępna praktycznie “na wyciągnięcie ręki” i z łatwością może być dopasowana do aktualnych potrzeb oraz możliwości konkretnych użytkowników platformy. Sama platforma socialsellingexperts.pl została zaprojektowana od podstaw na potrzeby projektu – żadne gotowe w 2020 r. rozwiązanie nie oferowało nam tego, czego w danej chwili potrzebowaliśmy, a nie chcieliśmy iść na kompromis. Zdajemy sobie sprawę, że ciężko utrzymać uwagę odbiorcy, dlatego każdy moduł został podzielony na kilku- i kilkunastominutowe materiały, a żeby przejść dalej użytkownik musi ukończyć krótki quiz. Jeśli oglądał film w tle – z dużym prawdopodobieństwem nie odpowie na pytania poprawnie i będzie musiał obejrzeć materiał ponownie. To idealna metoda przyswajania wiedzy. Dodatkowo po ukończeniu modułu, uczestnik może pobrać materiały dodatkowe w postaci szablonu wiadomości, planów czy chociażby podsumowanie przerobionego materiału w formie krótkiego pdfa.
Kto może skorzystać z uczestnictwa w Akademii Social Selling?
Platforma e-learningowa stanowi doskonałe rozwiązanie dla wszystkich osób, które w jakikolwiek sposób uczestniczą w procesach sprzedażowych i promocyjnych lub pozostają w kontakcie z klientami firmy. W związku z tym “coś” dla siebie znajdują na niej zarówno specjaliści odpowiedzialni za obsługę klientów, przedstawiciele działów marketingu, jak i sami sprzedawcy (przedstawiciele handlowi).
Wiedza przekazywana za pomocą akademii jest dopasowana również do konkretnych stanowisk. Dlatego z powodzeniem mogą z niej korzystać zarówno regularni pracownicy operacyjni, osoby zarządzające (kierownicy i managerowie), jak i dyrektorzy czy członkowie zarządów.
Jakie korzyści zapewnia Akademia Social Selling?
Jedną z podstawowych zalet jest wysoka wartość merytoryczna. Za opracowanie materiałów odpowiadają wyselekcjonowani eksperci, którzy dbają o to, aby treści wideo były nie tylko wartościowe, ale również praktyczne.
Kolejny ważny atut to wygoda. Na uwagę zasługuje również przystępność materiałów wideo. Wiedza jest podzielona na konkretne obszary tematyczne, a wszystkie filmy są dostępne w jednym miejscu. Można z nich korzystać w każdej chwili i na dowolnym urządzeniu, a jeśli zajdzie taka potrzeba – regularnie wracać do już obejrzanych poradników.
Chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej na temat całego programu?
Akademia Social Selling to rozwiązanie, które pozwala na zdobywanie nowej wiedzy i jej utrwalanie oraz poszerzanie swoich kompetencji. Warto jednak wspomnieć, że prawdziwy sukces w sprzedaży jest możliwy po osiągnięciu synergii edukacji i egzekucji działań z zakresu social sellingu. Dlatego kolejnym niezwykle ważnym elementem programu, na który warto zwrócić uwagę, jest Portal Contentowy. Jednak o nim opowiemy w kolejnej odsłonie naszej serii na temat programu Social Selling Experts..
Zachęcamy też do przeczytania poprzedniego artykułu z serii: https://mondaycomms.pl/program-social-selling-experts/
autor: Adrian Domański, Head of Sales-Driven Marketing