Concept Merliniego. Czyli Konkurs KOŁO na projekt łazienki… królewskiej

Concept Merliniego. Czyli Konkurs KOŁO na projekt łazienki… królewskiej

Kampania dla architektów, którą rozegraliśmy po królewsku.

brand&culture KOŁO Grupa Geberit 2020

wyzwanie

zaskoczyć. Zainteresować. Ponownie, na nowo i… po mistrzowsku.

Kogo? Architektów. Czym? Konkursem KOŁO, który trwa nieprzerwanie już od 22 lat. Konkursem, który pomimo wyjątkowego prestiżu i długoletniej tradycji miał coraz mniej zgłoszeń, a każdego roku liczba składanych prac spadała o ok. 10 %.

co zrobiliśmy

stworzyliśmy koncepcję na miarę mistrza! Mistrza Merliniego.

Czy wyobrażacie sobie bardziej królewską lokalizację od letniej rezydencji Króla Stanisława Augusta Poniatowskiego? W 22. odsłonie Konkursu KOŁO dla architektów, nawiązaliśmy współpracę z Łazienkami Królewskimi, a uczestnicy przygotowywali projekty dla najpiękniejszego kompleksu parkowego w Warszawie! Opowiedzieliśmy Konkurs KOŁO na nowo, wykorzystując wielowymiarową kampanię pod hasłami: Concept Merliniego. Przeszłość dla przyszłości” oraz „Nie  Olewamy Miasta. Koło Kultury Miejskiej”. W naszych rękach była cała komunikacja akcji: media relations i szeroka kampania w mediach społecznościowych. 

Królewskie insygnia

Identyfikację wizualną konkursu stworzył dla nas Andrzej Pągowski.  Zaufaliśmy wielkiemu twórcy, który zaproponował by królewska KORONA stała się logo 22. Konkursu KOŁO… I wtedy na ziemię sprowadziła nas pandemia. Sieć zawrzała, a my podjęliśmy decyzję: wbrew pandemicznym nastrojom, nie damy się zwariować. Od tej pory używaliśmy naszego logo wszędzie: w social mediach, animacjach, na dyplomach i wszelkich materiałach graficznych. Zmuszeni do organizacji wszystkich działań w internecie, wyróżnialiśmy się na tle innych dostawców treści.

e-Gala

Gala finałowa online to dopiero logistyka. Po raz pierwszy w historii, z uczestnikami konkursu łączyliśmy się zdalnie 

studio NOM

Żeby nadać akcji szerszy wymiar społeczny stworzyliśmy Studio Nie Olewamy Miasta – cykl rozmów o projektowaniu, języku, przyrodzie z inspirującymi, osadzonymi w kulturze społecznej postaciamiWszystkie wideo-rozmowy w ramach Studia NOM poprowadziła Bogna Świątkowska, matka polskiego hip-hopu, dziennikarka, inicjatorka oraz prezeska Fundacji Bęc Zmiana. 

efekty

pobiliśmy rekordy i przekroczyliśmy wszystkie zakładane KPI!

Do tego zgarnęliśmy dwie nagrody w konkursie Złote Spinacze: złoto w kategorii PR Produktu i srebro w kategorii Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze”. 

330

zgłoszonych projektów
(vs KPI 230) 

25 k

głosów w głosowaniu internautów na najlepszy projekt
(vs. KPI 20k)

2.5 k

publikacji w mediach
(vs. KPI 1k publikacji)

2.5 mln

UU
(vs. dotarcie w 2019 roku = 270k UU)

I co najważniejsze, w Łazienkach powstanie zwycięski projekt konkursowy!