Rapem w pandemię, czyli największa charytatywna akcja polskiego hip-hopu
#Hot16Challenge2 było największą akcją charytatywną w historii polskiego hip-hopu. Naszą rolą było sprawienie, aby dowiedział się o tym cały kraj.
wyzwanie
odczarować hip-hop
Ponad 1400 rapowych zwrotek, zaangażowanie ze strony muzyków, aktorów, polityków, dziennikarzy. O akcji #Hot16Challenge2 słyszał w Polsce (i nie tylko) chyba każdy, niezależnie od wieku czy zainteresowań. Mało kto zdawał sobie jednak sprawę z rozmiarów realnej pomocy, jaką niosła za sobą inicjatywa rozpoczęta przez Karola „Solara” Poziemskiego. O jak dużą skalę chodzi? Liczby mówią same za siebie – zebrano 3,5 miliona złotych, za które zakupiono tysiące rękawiczek, maseczek, przyłbic czy kombinezonów ochronnych dla lekarzy, a także 7 urządzań do dezynfekcji i 7 karetek pogotowia. Musieliśmy sprawić, żeby usłyszała o tym cała Polska.
A skoro za całą akcją stanęło polskie środowisko hip-hopowe, warto było dodatkowo odczarować jego od dawna już nieaktualny wizerunek, jaki ciągle jest obecny w części społeczeństwa. W końcu, jak zarapował Białas w finałowym utworze całej akcji, „Rap nie kojarzy się z patolą już, a z chłopakami, którzy zawsze pomogą”.
co zrobiliśmy
Akcja została zakończona 29 września, równe 5 miesięcy po opublikowaniu „szesnastki” Solara – pierwszej zwrotki drugiej edycji #Hot16Challenge. Z tej okazji inicjator projektu wraz z Białasem, swoim wspólnikiem i wieloletnim przyjacielem, przygotowali specjalny teledysk, w którym wystąpili wszyscy artyści SBM Label i zaprezentowane zostały karetki pogotowia zakupione ze środków zebranych w ramach kampanii.
Na czym polegała nasza rola? Opracowaliśmy koncepcję komunikacji medialnej projektu i pokazaliśmy prawdziwe oblicze polskiego hip-hopu. Hip-hopu, który łączy i ma wielką moc pomagania.
#Hot16Challenge2 było największą akcją charytatywną w historii polskiego hip-hopu
Solar gościem Onet Rano
Kto mógłby opowiedzieć o #Hot16Challenge2 lepiej niż inicjator całej akcji, Karol „Solar” Poziemski? A gdzie można opowiedzieć o niej lepiej niż w jednym z najchętniej oglądanych porannych programów publicystycznych w kraju?
Zadbaliśmy o to, żeby Solar towarzyszył Odecie Moro w jej drodze do redakcji Onetu w ciepły, jesienny poranek 30.09. Nie byli jednak sami – towarzyszyły im dziesiątki tysięcy oglądających.
teledysk na podsumowanie
Zakończenie akcji zrzeszającej całe środowisko hip-hopowe, za którą stoi współzałożyciel SBM Label, jednej z największych wytwórni muzycznych w kraju, trudno zakomunikować lepiej niż… rapowym teledyskiem. Solar i Białas przygotowali specjalny utwór, na planie zdjęciowym pojawili się Mata, Bedoes i White 2115, ale największymi gwiazdami zostały karetki pogotowia. A konkretnie 7 w pełni wyposażonych karetek zakupionych z pieniędzy zebranych w ramach akcji, które zostały przekazane polskiemu pogotowiu.
A my? Mieliśmy sprawić, żeby Polska się o tym dowiedziała. Dokładnie w momencie publikacji teledysku na platformie YouTube informacja trafiła do najważniejszych mediów w kraju.
efekty
Informacje o akcji w mainstreamie
Mówiły o tym najważniejsze telewizje informacyjne (TVN24), stacje radiowe (RMF, Radio Zet, Eska), a także portale informacyjne (Onet, NaTemat, Gazeta.pl). Były też wyróżnienia, jakie otrzymała druga edycja akcji #Hot16Challenge. Kapituła Telekamer 2020 uznała ją za Produkcję Roku, a plebiscyt Bestsellery Empiku 2020 nagrodził ją w kategorii Wydarzenie Roku.