Szukamy „cool nerda”, czyli premiera gry Star Wars: Squadrons od Electronic Arts  Copy

Bo najważniejsze jest niewidoczne dla oczu

Kampania o Invisible Diversity, którą dostrzegł Dell Technologies

brand & culture Dell Technologies 2021

wyzwanie

Pewnego dnia Centrala Dell Technologies zwróciła się do nas z prośbą o implementację kampanii Diversity&Inclusion w naszym regionie Europy. Tak, o „implementację”… ale jak przełożyć kampanię o różnorodności w USA (kraju, będącym kolebką różnorodności), w skali 1:1 na nasze realia?

Kluczowe było pokazanie nieoczywistych aspektów różnorodności tak, by nie skupiać się tylko na jednym wybranym podziale np.: kobiety-mężczyźni. Chcieliśmy zwrócić uwagę na to, że bycie odmiennym i różnym jest czymś zarazem normalnym, jak i wyjątkowym. Dla Dell Technologies różnorodność ma jeszcze jeden, szalenie istotny wymiar – różnorodność rozumiana jako wielowymiarowe spojrzenie na każde wyzwanie, a także jako posiadanie wielu punktów odniesienia w każdej dziedzinie. Popycha ona naprzód rozwój ludzkości, ekonomii oraz technologii takich jak np. algorytm sztucznej inteligencji.

co zrobiliśmy

Podstawą kampanii był cykl wywiadów ze specjalistami w różnych dziedzinach nauki oraz spot wideo. Portal F5, który odpowiadał za agregowanie treści, przeprowadził serię rozmów dotyczących różnorodności z ekspertami z zakresu: socjologii (Tomasz Sobierajski), językoznawstwa (Jerzy Bralczyk), biologii (Aleksandra Stanisławska), statystyki (Janina Bąk), sztucznej inteligencji (Aleksandra Przegalińska), technologii i budowania zespołów w pracy (Anja Monrad). W wywiadach nacisk położyliśmy na znaczenie różnorodności w każdej z omawianych dziedzin.

nasza siła tkwi w różnorodności

Równolegle powstał spot reklamowy, którego narracja była klamrą spinającą całą kampanię. Spot opowiadał o tym jak ważna jest różnorodność oraz o tym jak wiele jej aspektów może być niewidocznych na pierwszy rzut oka. Materiały były promowane w internecie przez portal F5 oraz kanały social media Dell Technologies i F5 (kampanie organiczne oraz płatne).

efekty

Wywiady przeczytało 32 tysiące unikalnych użytkowników, film z kampanii został wyświetlony 60 tysięcy razy. Dzięki temu pomogliśmy wielu osobom zrozumieć sens i potrzebę różnorodności. Odzew wśród pracowników Dell Technologies był bardzo pozytywny, wiele osób zwracało uwagę na to, że poczuli, że pracują w organizacji, która docenia ich jako ludzi, a nie tylko bezduszne maszyny do realizacji wyników.

60 tys.

Obejrzeń spotu przez min 30 sek.

81 tys.

Interakcji po obejrzeniu filmu

113 tys.

Wyświetleń materiałów kampanii