Handlowiec staje się influencerem, czyli Social Selling Experts dla Dell Technologies
Zaprojektowaliśmy i zrealizowaliśmy bezprecedensowy program Social Selling dla partnerów firmy Dell Technologies. Projekt wdrożony w Polsce dostarczył leady sprzedażowe o wartości 100 milionów złotych i stał się wzorem dla innych oddziałów Dell Technologies na świecie.
Wyzwanie
W Dell Technologies jednym z głównych kanałów sprzedaży produktów i rozwiązań są partnerzy handlowi. Do 2020 roku handlowcy budowali relacje biznesowe i rozwijali sprzedaż poprzez spotkania z klientami czy udział w konferencjach. Jednak pandemia zmieniła wszystko, w tym sam proces zakupowy w B2B. Spadek zaufania do handlowców, wzrost świadomości kupujących, a do tego powiększający się udział sprzedaży online – to tylko część z wyzwań, z którymi mierzli się Partnerzy. Naszym zadaniem było wypracowanie dla nich nowego podejścia do kontaktów z klientami B2B i wsparcie ich w realizacji celów biznesowych.
Co zrobiliśmy
Nasz plan: „Go social!” i bądź z klientem na każdym etapie customer journey dostarczając wiedzę, budując relacje i odpowiadając na konkretne potrzeby biznesu. Nasza strategia zakładała bardzo precyzyjne dotarcie handlowców do decydentów biznesowych w dużych firmach i sektorach MSP w sieci.
Wdrożyliśmy program Social Selling, w którym poprzez szkolenia i spotkania online uczymy handlowców jak prowadzić swoje profile LinkedIn oraz budować i pogłębiać relacje biznesowe w sferze digital. Przeprowadzamy audyt ich działań digital (indywidualnych i firmowych) oraz planujemy strategię działań.
Program oparliśmy na trzech filarach (szkolenia, treści, opiekę ekspertów) i dwóch platformach – szkoleniowej i do publikacji treści. Stworzyliśmy mapy kluczowych decydentów, członków komitetów zakupowych i przygotowaliśmy indywidualne ścieżki dotarcia do nich.
efekty
Zaangażowaliśmy 400 przedstawicieli firm partnerskich Dell Technologies, którzy na swoich profilach LinkedIn opublikowali ponad 9000 postów generując 7,4 mln wyświetleń i leady sprzedażowe o wartości 100 mln złotych. Program wdrożony w Polsce stał się wzorem dla innych oddziałów Dell Technologies na świecie i stanowi przykład działań wspierających partnerów handlowych – zdobył nagrodę w wewnętrznym globalnym konkursie Dell Technologies w kategorii “Best use of Social Media in Sales”. Został doceniony również w branży nagrodami: EMEA Sabre Awards, Złoty Spinacz oraz Golden Arrow.
mikroinfluencerów
postów na profilach handlowców na LinkedIn
wyświetleń postów na LinkedIn
wartość PLN dostarczonych leadów sprzedażowych